En nybegynderguide til Busylight

En nybegynnerguide til Busylight

Møttes vi på Træfpunkt HR 2022? Leser En nybegynnerguide til Busylight Translation missing: no.article.general.reading_time Neste Godt arbeidsmiljø med travelt lys og kontorpakt

Å navigere i et kontormiljø kan noen ganger være vanskelig, spesielt når alle jobber selvstendig, men med samme prosjekt. Det er ofte du trenger å diskutere noe med en kollega, men det kan være vanskelig å vite om de er opptatt eller ledige til å snakke. Det er derfor Busylight ble oppfunnet. Målet er å gjøre kontormiljøet til et mer produktivt sted. Hvis du ikke vet hva denne enheten er, fortsett å lese for å finne ut alt du trenger å vite om den.

Hva er Busylight?

A Busylight er en ny utvikling innen kontorteknologi designet for å gjøre arbeidsplassen til et bedre og mer produktivt miljø for alle ansatte. Denne enheten er lysbasert og forteller kollegaer om du er i en samtale, i «ikke forstyrr»-modus, eller om det er greit å komme bort og snakke med deg. Enheten bruker fargekodede lys, der hver farge betyr noe annerledes. Det er egentlig en indikator som, uten ord, lar alle andre vite hva du gjør og om du kan chatte eller ikke. Den er festet til en lang ledning, slik at du kan plassere enheten på kanten av skrivebordet, avlukket eller kontoret for å gjøre det enkelt for alle andre på kontoret å se.

Hvordan det fungerer

Enheten fungerer på en relativt enkel måte, ved å bruke et fargekodet lys slik at andre personer i området umiddelbart kan se statusen din uten å måtte kommunisere verbalt med deg. Dette lar dem handle deretter ved å gå tilbake for å sjekke statusen din senere hvis du er opptatt. De lyse fargene er knyttet til spesifikke aktiveringer og kobles til applikasjoner som Teams. Lyset kan endres automatisk eller manuelt av brukeren. Denne enheten monteres enkelt på skrivebord eller døråpninger, noe som gjør den egnet for de som har et kontor eller de som jobber i et åpent arbeidsområde.

Hva betyr fargene?

Det er flere forskjellige fargede lys som vises på enheten, men de vanligste er grønne, røde og gule. Grønt lys betyr for kollegaer at du er tilgjengelig og at det er greit å komme bort til skrivebordet ditt. Rødt, derimot, betyr at du ikke er tilgjengelig og sannsynligvis er på en samtale eller i et møte. Det gule lyset betyr vanligvis at du for øyeblikket er borte fra datamaskinen.

Hvordan installere den?

Installasjon av Busylight er veldig enkelt ettersom enheten kobles til arbeidsdatamaskinen din via USB. Når du har koblet den til datamaskinen din, trenger du bare å laste ned et program som lar deg samhandle med applikasjoner som Teams. Når du har installert applikasjonen og koblet til enheten, er den klar til bruk. Alt du trenger å gjøre er å plassere lyset der alle på kontoret kan se det.

Hva er historien til Busylight?

Busylight-teknologi begynte utviklingen rundt 2001. Dette var en tid da utviklere la merke til utfordringene folk som brukte hodesett hadde med å signalisere telefonstatusen til kolleger.

Gjennom årene utviklet Busylights seg kontinuerlig, og Luxafor ble en integrert del av denne utviklingen. Flere signaler og funksjoner ble gradvis lagt til enheten. Dette gjorde det ikke bare lettere å signalisere telefonsamtaler, men også å avklare en persons nåværende arbeidsstatus. Til tross for det nøyaktige året for produktets lansering, ble Luxafor en stor bidragsyter til starten av Busylight-teknologien og er med på å sette standarden for effektiv kommunikasjon på arbeidsplassen.

Hva er fordelene?

Det er mange fordeler med enheten, men den viktigste er at den øker produktiviteten. Det lar folk enkelt vite om du er ledig eller om du er midt i noe, noe som betyr at du ikke blir avbrutt hvis du er opptatt. Enheten hjelper også med samtalehåndtering, slik at du er mindre sannsynlig å gå glipp av viktige anrop. Videre blinker den også når du har et innkommende anrop, så hvis du ikke hører ringetonen din, varsler lyset deg.